Waarom leren vliegen in Zeeland?

Waarom zou je leren vliegen in Zeeland. Er zijn vele redenen om in Zeeland te leren vliegen. Op deze pagina geven we je een overzicht van alle voordelen van Zeeland én het leren in clubverband.

9 redenen om bij ACZ te leren vliegen

zon

Het is alom bekend dat de Provincie Zeeland de meeste zonuren heeft in Nederland. Dat betekent dus relatief weinig les uitval door regen of slecht weer.

wind

De wind staat vaak "goed" om te leren vliegen, maar ook aan "crosswind" ontbreekt het niet op EHMZ om zo een beter vlieger te worden.

groen

Vliegveld Midden Zeeland is een van de weinige "groene velden", dit betekent dat het een gras baan heeft. Een grasbaan is "vergevingsgezind" wanneer een landing wat te hard wordt gedaan, ideaal om het te leren.

rt

Vliegveld Midden Zeeland ligt tot 5.500 voet in ongecontroleerd gebied, wat betekent dat je in een groot deel van Zeeland tot 5.500 voet hoogte kan vliegen zonder je aan te melden bij de luchtverkeersleiding. In andere delen van Nederland is deze ongecontroleerde hoogte vele malen lager.

bfu

Vliegveld Midden Zeeland ligt op een relatief korte afstand van België, Noord Frankrijk en Zuid Engeland. Je kunt ze allemaal in een goed uurtje vliegen bereiken. Dit is ideaal om je buitenland ervaring op te doen.

groep

Leren vliegen in clubverband is plezierig. Je deelt je ervaring en vragen met andere leerlingen maar ook met je meer ervaren mede clubleden. De gebrevetteerden kunnen je helpen met vragen over bepaalde theorie "probleempjes" of kunnen je op weg helpen met andere dingen die je nodig hebt om je brevet te halen. Vaak kun je als leerling ook al meedoen met bepaalde activiteiten (onder begeleiding van een instructeur) zoals de clubvluchten, foto rallies etc.

ok

A.C.Z. heeft drie ervaren vlieginstructeurs, die al vele leerlingen hun brevet hebben doen halen. De instructeurs laten je pas op praktijk examen gaan als ze zeker zijn dat je een vliegtuig veilig onder controle hebt en de examen stof volledig beheerst.

Lestoestel

A.C.Z. maakt gebruik van vliegtuigen die in zeer goede conditie zijn en goed worden onderhouden.

mooi

En EHMZ is makkelijk te bereiken vanaf de A58. Dichterbij dan de meesten denken en in een prachtig gebied, waarbij een vliegles te combineren is met een dagje strand, zeilen op het Veerse Meer etc. etc.

Daarom moet je leren vliegen bij Aero Club Zeeland in ZEELAND